CTR در "Yandex. Direct" چیست؟ CTR

فهرست مطالب:

CTR در "Yandex. Direct" چیست؟ CTR
CTR در "Yandex. Direct" چیست؟ CTR
Anonim

می گویند تبلیغات یک تجارت بسیار سودآور است. درست است، بسیاری از مبتدیان می توانند با این بحث کنند. بودجه تبلیغاتی آنها در برابر چشمان ما ذوب می شود و به یک شاخص غیرقابل درک برخورد می کند: CTR. به نظر می رسد که این مهمترین عاملی است که در الگوریتم محاسبه هزینه هر کلیک گنجانده شده است. بیایید سعی کنیم بفهمیم که CTR در Yandex. Direct چیست و چگونه با آن دوست شویم. این سوال به گفته کارشناسان جهانی است. درک این عامل به شما این امکان را می دهد که در یک کمپین تبلیغاتی پول زیادی پس انداز کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

ctr در Yandex direct چیست
ctr در Yandex direct چیست

چند کلمه در مورد "Yandex. Direct"

اینترنت محبوب ترین پلتفرم برای تبلیغ محصول یا خدمات شماست. شرکت های زیادی در اینجا فعالیت می کنند که ماهیت آنها سازماندهی تعامل کسانی است که می خواهند خود را مطلع کنند و مدیران وب سایت ها،یعنی افرادی که فضاهای تبلیغاتی خود را ارائه می دهند.

موتورهای جستجو بیشترین فرصت ها را در این زمینه دارند. اینها شرکت هایی هستند که مشغول ایجاد نرم افزارهای تخصصی هستند. وقتی به دنبال اطلاعات می گردید همیشه با آنها برخورد می کنید.

"Yandex. Direct" یکی از محبوب ترین شرکت های تبلیغاتی در اینترنت روسی زبان است. بر اساس شرکتی که موتور جستجویی به همین نام ایجاد کرده است سازماندهی شده است. "Yandex. Direct" خدماتی را به تبلیغ کنندگان و صاحبان سایت (وب مسترها) ارائه می دهد. اولی ها پول خرج می کنند تا خودشان را اعلام کنند، دومی بخش کوچکی از آنها را برای ارائه سایت های خود دریافت می کنند.

سرویسی که آنها را به یکدیگر پیوند می دهد به طور طبیعی روند را تنظیم می کند. او باید به طور مداوم تعادلی بین یک تبلیغ و کلیک روی آن حفظ کند. در غیر این صورت، هم تبلیغ کنندگان و هم مدیران وب سایت آن را ترک خواهند کرد. بله، و بازدیدکنندگان در نظر خواهند گرفت که خدمات آن از کیفیت ناکافی برخوردار است و به موتور جستجوی دیگری می روند. اینترنت یک منطقه بسیار رقابتی است. اکنون که متوجه شدید چه موضوعی در حال بحث است، می توانید به اصل موضوع بروید. بنابراین، CTR در "Yandex. Direct" چیست؟

آموزش مستقیم Yandex
آموزش مستقیم Yandex

قوانین

باید درک کنید که افراد زیادی درگیر تبلیغات هستند. آنها از عبارات کلیدی یکسانی استفاده می کنند، بنابراین، آنها با یکدیگر رقابت می کنند. و Yandex. Direct به عنوان داور عمل می کند. آموزش سازماندهی شده توسط این شرکت اطلاعاتی در این مورد می دهد، اما کافی نیست.

هدف "Yandex" استپول درآوردن. قوانینی را ایجاد می‌کند که به هر تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا آنجا که ممکن است استفاده کند. به عنوان مثال، هزینه هر کلیک در Yandex. Direct ممکن است برای تبلیغات مشابه متفاوت باشد. "داور" نه به میزان پرداخت شما، بلکه به بازخورد مصرف کننده نگاه می کند. برای او مهمتر است که مردم روی تبلیغ کلیک کنند.

اگر این نکته را درک کرده باشید، آنگاه راحت تر می توانید بفهمید که CTR در Yandex. Direct چیست و چگونه بر بودجه تأثیر می گذارد. باز هم، یک شرکت اهمیتی نمی‌دهد که اگر تبلیغات ناشیانه باشد یا برای عموم جذاب نباشد، چقدر پول می‌خواهید به آن بدهید. او تلاش می کند تا از همه چیز بیشتری بگیرد، معنای فعالیت های او همین است.

CPC در Yandex Direct
CPC در Yandex Direct

CTR در "Yandex. Direct" چیست

پشتیبانی فنی این مفهوم را کاملاً واضح توصیف می کند. CTR (نرخ کلیک) نشانگر قابل کلیک بودن یک بنر یا تبلیغ است. فرمول محاسبه شامل دو شاخص است: تعداد کلیک ها و برداشت ها. CTR ضریب بین آنهاست. یعنی برای بدست آوردن آن، باید کلیک ها را بر نمایش ها تقسیم کنید. با این حال، همه چیز به این سادگی نیست.

اول، "Yandex" بلافاصله این شاخص را محاسبه نمی کند. هنگام انتخاب تبلیغات، او ابتدا بر CTR پیش بینی شده تمرکز می کند. و چگونه "Yandex" این داده ها را دریافت می کند - هیچ کس واقعا نمی داند. همان پشتیبانی فنی توضیح می‌دهد که آنها براساس میانگین عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی مشابه، با در نظر گرفتن کارمای سایت (در صورت وجود) هدایت می‌شوند.

CTR واقعی فقط پس از تعداد معینی از نمایش ها محاسبه می شود. به عنوان مثال، در سال 2016 باید وجود نداشتکمتر از 400. قیمت یک کلیک در Yandex. Direct مستقیماً به این شاخص بستگی دارد. هرچه کوچکتر باشد، نمایش آگهی گرانتر خواهد بود.

چگونه ctr را افزایش دهیم
چگونه ctr را افزایش دهیم

منطق برای مرتب‌سازی واحدهای تبلیغاتی

بیایید به مثالی نگاه کنیم که نشان می دهد CTR چگونه کار می کند. ما دو تبلیغ کننده داریم. یکی حاضر است 20 روبل بپردازد. برای هر اقدام مشتری، دومی برای چنین وجوهی متاسف است. او قیمت 10 روبل را بیان کرد.

کمپین های تبلیغاتی آنها مدتی کارآمد بوده است. در نتیجه، Yandex دید که اولین بار از صد برداشت، 5 کلیک دریافت کرد. CTR او 5 درصد است. تبلیغ کننده دوم کمپین خود را بسیار بهتر انجام داد. او یک CTR برای همان صد برداشت - 15٪ دریافت کرد. آفرین!

و Yandex چه چیزی به دست آورد؟ از اول: 20x5=100r. از دوم: 10x15 \u003d 150 روبل. چه کسی برای او بهتر است؟ این برای همه واضح است، زیرا تبلیغات به همان تعداد بار نشان داده شده است. اما از یک تبلیغ کننده اقتصادی تر، اما سخت کوش، Yandex چیزهای بیشتری دریافت می کند. یعنی خودش را گول نمی زند، اولویت را به این معتاد به کار می دهد. و به عنوان یک جایزه - CPC کمتر.

آیا CTR بر بودجه تأثیر می گذارد؟

تبلیغ کنندگان دائماً در تلاش هستند تا با "Yandex. Direct" سازگار شوند. آموزش برای کسانی که مایل به راه اندازی کسب و کار خود هستند در حال بهبود است. برای اینکه به نتیجه برسید و فرسوده نشوید، باید به محصولات جدید علاقه مند باشید، تجربه شخص دیگری را مطالعه کنید. بنابراین، مدتی پیش معلوم شد که Yandex به کل کمپین تبلیغاتی واکنش نشان می دهد و نه به یک بنر. او چقدر دقیق متخصص را تجزیه و تحلیل می کندکلمات کلیدی را همانطور که هنگام ایجاد تبلیغات استفاده می شود جمع آوری کرد.

علاوه بر این، "Yandex" اطلاعات مربوط به هر نام دامنه را جمع آوری می کند. اگر نامطلوب باشد، در مورد "کارمای سایت" صحبت می کنند. بر نتایج جستجو تأثیر می گذارد، بنابراین هزینه هر کلیک را افزایش می دهد. برای اینکه مشخص کنید آیا چیزی منفی در مورد سایت شما وجود دارد یا خیر، فقط می توانید به صورت تجربی. شما باید دو تبلیغ یکسان ایجاد کنید که به آدرس‌های مختلف منتهی می‌شوند. با قیمت ارائه شده توسط سرویس، متوجه خواهید شد که کدام یک نگرش بهتری دارد.

نرخ کلیک ctr
نرخ کلیک ctr

چگونه CTR را افزایش دهیم؟

کارشناسان نظرات زیادی در این مورد دارند. اکثر آنها فکر می کنند که تبلیغات باید کار شود. ابتدا تمام کلیدهای ممکن را جمع آوری کنید. Yandex هنگام بررسی کمپین شما قطعا کیفیت آنها را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. هرچه کلمات کلیدی بهتری باشند، قیمت کمتری دارند. کارشناسان در عمل به این موضوع پی برده اند.

مقام دوم در افزایش CTR به خود آگهی اختصاص دارد. عبارت کلیدی باید در عنوان و متن باشد. هنگام ایجاد کمپین باید آن را در نقل قول قرار دهید. "Yandex" این علامت را به عنوان تمایل به تبلیغ با وقوع دقیق کلمات درک می کند. و این برداشت های غیر ضروری و نامناسب را از بین می برد. بنابراین، CTR را کاهش نمی دهد.

توقف کلمات

عملکردی در این سرویس وجود دارد که به شما امکان می دهد تبلیغات را برای درخواست های خاص نشان ندهید. به آنها کلمات توقف می گویند. به عنوان مثال، شما می خواهید کت های خز را تبلیغ کنید. طبیعتاً تمام درخواست های با این کلمه باید محاسبه و پذیرفته شود. وقتی عبارات کلیدی را جمع آوری می کنید،آنها را با دقت بخوانید قطعا "شاه ماهی زیر یک کت خز" و خیلی بیشتر وجود خواهد داشت. چنین درخواست هایی، اگر ممنوع نشوند، نرخ ما را کاهش می دهند، هزینه کل کمپین را افزایش می دهند. به این معنی که هنگام ایجاد تبلیغات، مهم‌ترین نکته در مورد عبارات کلیدی است.

نرخ کلیک ctr
نرخ کلیک ctr

انتخاب مخاطب

همچنین یک نکته مهم. "Yandex" بر عبارات کلیدی تمرکز دارد. با این حال، همه کسانی که درخواست می نویسند، پول یا توانایی خرید محصول یا سفارش خدمات را ندارند. این قسمت از مخاطب باید قطع شود. برای این، یک مکان بر اساس سن، موقعیت جغرافیایی وجود دارد. شما برای تماشای آگهی فروش گل در یالتا به مردم ماگادان نیاز ندارید؟ آنها هنوز یک ریال برای آنها خرج نمی کنند، این شهروندان چنین فرصتی ندارند. بنابراین، شما باید یک بار دیگر به دقت ببینید که خدمات خود را به چه کسانی ارائه می دهید. از یک خریدار بالقوه پرتره بسازید و روی او تمرکز کنید. سپس "Yandex" شما را با یک CTR بزرگ و خود کمپین - با درآمد جدی خوشحال می کند. موفق باشید!

توصیه شده: